#közösségi közlekedés



Ha Orbán vagy Karácsony nem húzza félre a kormányt, közlekedési apokalipszis jöhet Budapesten
 

Ha Orbán vagy Karácsony nem húzza félre a kormányt, közlekedési apokalipszis jöhet Budapesten

A kormány által felemelt adó miatt a főváros a csőd szélén áll, Karácsony Gergely a BKK-tól kért pénzmegtakarítási vészforgatókönyvet. A budapesti közösségi közlekedés valójában máris katasztrofálisan alulfinanszírozott, a BKV „belső adóssága” az elmaradt beruházások miatti meghaladja a 800 milliárd forintot. Érdemi spórolásra csak visszafordíthatatlan leépítés árán lenne lehetőség, ami hatalmas társadalmi károkkal járna.





Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben
 

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.






A MÁV szülte, a végzete is a MÁV lesz: 55 évig élt a csigás logós buszos vállalat – képeken a Volán-sztori
 

A MÁV szülte, a végzete is a MÁV lesz: 55 évig élt a csigás logós buszos vállalat – képeken a Volán-sztori

A MÁV alapította, abból vált előbb egy, majd számtalan apróbb külön céggé a hazai autóbuszos személyszállítás megkérdőjelezhetetlen főszereplője, hogy aztán a sok kis Volán újra összeolvadva az év végéig visszatérjen anyja kebelére. Úgy tűnik, 55 év után elbúcsúzhatunk az ikonikussá vált Volán névtől és a csigás logótól is. A Fortepan képein a történet.

hvg.hu hvg.hu